Wish for you


I made this widget at

Friday, May 27, 2011

Semester 4. Overall

Salam. Alhamdulillah. I've finished my semester 4. A lots of dugaan and cabaran yang ditempuhi. It is normal since nama pun hidup kan? Life long learning. Sepanjang hidup kita belajar kenali diri, cari identiti sebenar diri, Who you are? What kind of person are you. Try to be matured since umur pun dah 20. :) Sebenarnya aim sem 4 ne nak regain my DL. :)

Sepanjang semester 4 ni alhamdulillah overall ok but ada jugak yang tak ok on certain things. Bermula semester 4 dengan aku meletak jawatan sebagai exco kerohanian DiPAC disebabkan ada masalah tertentu. Minggu ke2 diberi pulak jawatan ketua projek program akademik tahun 2. Terima kerana nak jadikan satu pengalaman macam mna rasa bila ada dekat high post, controlling all the committee members and making decisions. Overall program tu berjalan dengan lancar but ada masalah dekat bujet. Terlebih RM 170. X apa, benda boleh settle. :) Committee bekerja dengan bagus but ada jugak yang tiba-tiba bising dekat aku kata macam mana nak buat ni, tak ada orang nak bagitaw apa specification yang nak kena ada. Dia yang tak tanya orang. Jenuh semua org nak bagitaw, attend meeting pun x. Haha.. Tutup cerita pasal program akademik.

Program akademik tahun 2.


Lagi program yang aku jadi committee ialah program Persidangan Mahasiswa Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi (PMFSPPP) SeMalaysia 2011 yang diadakan di UiTM Kedah. Dalam persidangan ni lagi la banyak benda yang dipelajari. Indeed. Lots of things. Sangat bertuah even handle bahagian makanan saja. Mungkin 1 hari nanti boleh terlibat dalam bahagian sidang pleno pulak. :) InsyaAllah. :) Dalam persidangan ni 10 resolusi dibentangkan kepada dekan fakulti dan 9 daripada 10 diluluskan dan 1 masih ditangguh. Dekan fakulti ada jugak kata dalam speech dia yang 2014 ni FSPPP akan buat program baru which are Diploma in Corporate Admin, Master in Corporate Admin dan Bachelor of Admin Science akan terbahagi kepada 4 bahagian. 1 ja yg aku ingat iaitu public policy. haha. Fakulti pun akan berpindah tempat.
Dapat juga berkenalan dengan senior2 Bachelor Admin Science yang belajar kt UiTM Kedah bila kerja sama2 dan boleh rapat gitu. Antaranya Umar (abang long) mantan YDP MPP, a'arn (zizan) walaupun tua sangat perangai macam budak2. haha.. dan kakak2 and abang2 yang lain.

Semester 4 ni dengan kwn2 overall ok, but ada jugak yang tak ok since susah bila nak ckp directly. sebab kawan2 kan.. Nanti ada yang terasa dan tarik muka. Btw, ok lah. Bahagian exam pulak alhamdulillah boleh jawab dengan baik sekali walaupun jadual yang sangat padat. No gap. But, thanks to all the lecturers that taught me in this semester. Result given by all the lecturers pun overall ok and ada jugak yang tak ok. Maybe i deserve it. Ada jugak yang tak jangka A boleh dapat A sebab jwb sat sangat paper tu. Keluar awal pulak tu. Alhamdulillah. Dapat apa yang di Aim semester 4 ni.

Antara aktiviti bersama sem ni:



Actually banyak lagi boleh tulis but ini dulu lah.
...End of Semester 4...
(^_^)

No comments: